Recenzia: Mortal Kombat 11, lokálny multiplayer (Steam remote Play)
Jedenáste pokračovanie legendárnej arkádovej mlátičky Mortal Kombat síce vyšlo tesne pre rokom, ale naša redakcia sa k nemu dostala len docela nedávno, vďaka 2/3 zľave jeho edície Premium. Táto edícia obsahuje okrem základných (15) postáv aj bonusové. V takzvanom „Kombat Pack-u“ nájdete okrem klasických bijcov (ktorý sa do rebríčka „nevošli“ ako Shang Tsung, či Sindel) aj „hosťujúce“ postavy.
Nejedno srdce geekageečky zaplesá – pretože si môžete zahrať za Arnieho T-800 (terminator), Jokera (DC), či Spawna (od Todda „Toddfathera“ McFarlanea z Image – DLC vyšlo 17. 03. 2020).
Pridávanie DLC postáv je u tejto značky už „dobrým“ zvykom a veľa z nich aj poznáte a spoznáte, kedže hru produkuje Warner Brothers. V minulosti to bol Jason Vorhees z piatka 13., Fredy z Nočnej mory, Votrelec, Predátor a mnohé ďalšie. V nadchádzajúcom „Kombat Pack-u 2.“ sa hovorí znova okrem „klasických“ postavách MK univerza, o Robocopovi a už potvrdený je Ash Williams z klasického krváku Evil Dead (Bruce Campbell ho neustále „teasuje“).
Všetky tieto „DLC postavy“ a rôzne „skiny“ sa dajú kúpiť jednotlivo, ale v Premium edícii, ktorú sme testovali, ich máte automaticky. Ak by ste si však chceli zahrať len za DC postavy, určite si kúpte Injustice 1 alebo 2 (kde pre zmenu hosťujú postavy z MK).
Radi by sme v MK 11 videli aj našu pani prezidentku, či už ako DLC postavu, alebo aspoň „moderský“ ak nie oficiálny skin, keďže sa oblieka ako postava z MK Univerza – Mileena. Na našom FB (Gamefruit-u) sme spustili zatiaľ len hlasovanie o oficiálnej petícii na tieto účely. Tak zahlasujte dľa inštrukcií…
Čo sa týka technickej stránky hry: po roku od vydania je natoľko „opatchovaná“ (zaplátaná), že už ide pomerne bezchybne a rýchlo, lenže na slabších strojoch to ani neskúšajte. Tie rýchlejšie Vám snáď vytiahnu aj vyššie rozlíšenia, ale s Direct-om X12 počítajte len na high-endových kompoch.
Ovládanie je na PC štandardné už od dôb vydania Mortal Kombat 1 (ktorá ako „automatovka“ v roku 1992 spôsobila veľké haló medzi politikmi, ktorí od vtedy začali riešiť násilie v hrách a riešia ho dodnes) a teda hru ovládame klávesnicou (je potrebná aj myš – ale nie pri boji) alebo gamepad-om (ako mladý gamer v 90.rokoch som ovládal MK 1-tku „joystick-om“). To znamená, že aj jednotlivé údery bojovníkov sa v priebehu času veľmi nezmenili a budete si ich pamäťať, ak ste už pred tým akýkoľvek diel MK série hrali. Ak nie, naučíte sa… ale nečakajte intuitívne ovládanie a lá Street Fighter a „náhodné“ megakombá pomocou šialeného prstokladu – MK séria je v tomto špecifická, na rozdiel od japonských mlátičiek, aspoň to nie je tak Ťažkopádne ako spomínané Injustice. Tu sa ale proste človek kombá, fatality a brutality (finishe) naozaj musí naučiť naspamäť. Existuje tu aj funkcia! fatal blow“, čo je okopírovaná z japonských náprotivkov – pri kritickom zdraví môžete použiť silnú reťaz úderov stlačením 2 tlačidiel (ale iba raz za zápas).
V redakcii sme hrali multiplayer „lokálny“, čo by nebola celkom pravda, pretože Steam a už aj iní poskytovatelia (ako Google a pod.) umožňujú hrať multiplayer prostredníctvom 1 kompu – je to akýsi „streaming“ dát (nie len videa) hry „hostiteľa“ do zariadení (PC, Konzoly, mobilu, telky) spoluhráča. Teda na dobrú zábavu Vám stačí len jeden dobrý počítač a (nie len pre karanténu) nemusíte byť ani v jednej miestnosti, nie to ešte v meste. MK 11 podporuje „crossplay“ alebo remote play už aj na mobiloch, čo sa týka konzol – crossplay je možný medzi PS 4 a Xbox One. PC-čkári si zatiaľ z konzolistami nezahrajú.
A aké máme dojmy – pozrite si video… Natočili sme síce dosť, ale nie úplne všetko – pretože MK 11 je tak zábavná, vyladená, rýchla a chytľavá hra, ktorá Vás vtiahne štýlom, že si s kamošmi po 3 hodinách poviete: „Ešte jeden zápas a končíme…“. Po ďalšej hodine hrania si uvedomíte, že to nie je možné 😀
Teda „remote“ multiplayer MK 11 hodnotíme ako niekedy v už legendárnom časáku o počítačových hrách Riki: