Fort Triumph je taktické RPG, odohrávajúce sa v interaktívnom prostredí, vo fantazijnom svete na pokraji zničenia.
Fort Triumph, ktorý má na konte neznáma firmička, ktorá sa už od ukončenia mega – úspešnej Kickstarterovej kampane na financovanie výroby tejto hry, stihla premenovať na CookieByte Entertainment, vyšiel na Steame 16. apríla.
Budem citovať autorov:
„Fort Triumph, častokrát nazývaný „fantasy Xcom“, je taktické RPG, zdôrazňujúce interakciu s enviromentálnym prostredím, aby tak obohatilo strategický štýl hry o náročné, no uspokojujúce taktické prvky. Každý strom aj kameň je preto potencionálnou zbraňou v rukách skúsených taktikov. Ak chcete vo využívaní enviromentu uspieť, musíte (stromy) v správny okamih páliť, zmrazovať, zvrhnúť, rozkopať, alebo poničiť okolitú krajinu,“
Zas niekto „eko-friendly“, kto Gréte zničil detstvo… a môžem potvrdiť, že v hre je to naozaj tak… alebo aspoň teda čiastočne. K tomu sa vrátime neskôr.
Ale čo hovoria autori ďalej:
„Naša hra obsahuje hardcore taktické / ťahové prvky, plne interaktívneho prostredia, ktoré má hráč k dispozícii, prepracovaný vývoj vašich hrdinov, nelineárne – kontextovo generované misie a questy, strategický spôsob hry na „mape sveta.“
Z X-comu si FT berie snáď iba obmedzený počet akčných bodov na kolo, ktoré vašim hrdinom konzumuje pohyb, alebo útoky, či buffovanie seba a iných postáv. Je tu aj „istý“ pokus o leveling postáv, ktorý je však totálne zbytočný, pretože hra Vás z „personalizovaného“ skill tree aj tak navedie tam kam chce. Takto špecializácia classov hrdinov nemá žiadny význam a aj keby ste mali hrdinských tímov viac, aj tak budú svojim spôsobom identické. To platí aj pre každú z fantasy rás v hre – zmeny sú len kozmetické a teda úplne rovnaké classy, úplne rovnako špecializované sú úplne ako 2 „kamene“ – až na grafiku. Navyše postupom v kampani si aj tak musíte vybrať kto pôjde ďalej a koho, „necháte“ za sebou a leveliť môžete od znova…
Interaktivita prostredia – keď si chcete kopnúť do chudáka kmeňa, či kameňa môžete a hra vás za to dokonca odmeňuje – achievementami a „písmenovým“ bodovaním (systém z JRPG) po každom zápase (súboji). Ale kto by to chcel robiť.. ničiť prírodu ešte aj vo virtuálnej realite (?!). Pravdou zas je, že toto je pokus o inovatívny prvok v X-com klonoch a niektoré kombá sú velice fajn – keď kameňom „odhodíte“ nepriateľa k ďalšiemu, tak ho zmačkajú ako kamene mlynské, keď náhodou ku stromu, tak na neho spadne, zavaliac ho, keď k spoluhrdinovi, tak on ho rozseká. Komb je asi neobmedzené množstvo, ale nie vždy sú „arény“ nastavené tak, aby sa to dalo robiť. Aj na to autori „mysleli“ a do základných bojových vlastností dali „presunutie bloku“ (interaktívneho) o 1 políčko.
„Strategická“ veľká mapa
Znova musím zacitovať a porovnať s „realitou“ hry:
„(FT je strategická hra kombinujúca ťahové súboje z Xcom) s „objavovaním mapy sveta“ ako v HOMM (Heroes of Might and Magic – pozn. red.), na ktorej budujete mestá, zbierate artefakty, vylepšujete hrdinov.“
Mno – HOMAM (alternatíva skratky HOMM) som hral už ako teenager (teraz som sa k nej aj vrátil – 3. a 5.) a táto hra je pramatka multiplayeru, 4 X stratégiíí s taktickými súbojmi a podobne. Áno „Keskískovci“ ho (MAM) hrali tiež, ale nehrali ho už dávno. Veľká mapa vyzerá ako z nejakej facebookovej hry, alebo browserovky. Proste grafika, čo vôbec nezapadá do konceptu celkom slušivej taktickej časti, kde je grafika 3D (zoomovacia, otáčacia) a hlavne cartooningová. Na veľkej mape pre zmenu vyzerá ako nejaký kendykraš… Stavba miest – neexistuje – mesto musíte „obsadiť“ a staviate a levelujete v ňom budovy, či vylepšujete hrdinov (ich vlastnosti na mape a v bojoch), či vytvárate nové tímy (chtiac nechtiac pri funckii perma-death – to som zabudol povedať – proste tam museli nacpať „rogue-like“ prvok) rekrutáciou ďalších… Armádu ako v HOMAM nestaviate… Čo sa týka zbierania artefaktov – sú väčšinou na buffy mesta (viac peňazí, rýchlejšia produkcia mágie (many) a zlata), alebo na súboje.
Absentuje tu aj dabing – nechápem prečo, aj oveľa nízkorozpočtovejšie hry.
Jedinou záchranou tu mohol byť jedine multiplayer.
A verte mi chcel som hre dať šancu, na „reparát“ (lebo hodnotíme ako v škole), aby ne-skip-la vysvedčenie, či maturity ako naši školáci tento rok (2020).
Tak som si zahral s našim šéfredaktorom „hot-seat“(cez Steam Remote play together), áno dobre čítate „hot-seat“ využívaný ešte v praveku hier (ako HOMM a x iných). Hm… nepohlo, nič sa nezmenilo. Hra mu lagovala, z celých 30 minút zahral tak minútu… nehovoriac, že vôbec nemá flow ako XCOM ani HOMAM.
Takže naše hodnotenie je nasledovné (známka ako v škole – 1 najlepšia – 5 najhoršia (systém A – F). teda:
4
Ak by ste sa ale predsa rozhodli kúpiť si túto hru:
https://store.steampowered.com/app/612570/Fort_Triumph/
Hry distribútora ALL in! GAMES Sú fajn, ale tento výber im nevyšiel. Skúste možno inú pod ich distribúciou, neobanujete:
https://store.steampowered.com/publisher/allingames
Mňa minule veľmi milo prekvapila Arboria:
https://gamefruit.sk/polska-hra-arboria-je-dostupna-v-early-access-na-steame-967/