Cinema, Filmy, Recenzie

Mad Max – Road Fury

0

“Ah what a day … what a lovely day”

Aj týmito slovami by sa dal charakterizovať dnešný večer v kine na predpremiére naozaj šialeného filmu. Aj keď názov filmu naznačuje stretnutie so šialeným Maxom, pravdou je, že on je v celom filme asi tou najtriezvejšou postavou, čo sa však už nedá povedať o ostatných postavách.  Šialený je však aj celý postapokalyptický svet začínajúc farmou na materské mlieko a končiac prenosným soundsystémom v podobe maníka s plameňometovou gytarou na streche auta.

Dej filmu sa odohráva niekde v obdoví druhého filmu pôvodnej trilógie. Teda po zničení sveta, takého ako ho poznáme, nejakou katastrofou / vojnou (na začiatku filmu to spomínajú, ale pokiaľ sa zmienili presne o čo šlo, tak som to asi prepočul) a momentálne je z neho len holá púšť, plná väčšinou znetvorených ľudí (či už psychycky, fyzicky, alebo oboje). Tu stretávame bývalého policajta, Maxa a jazda sa môže začať. Ak som sa pri Avengeroch sťažoval na nedostatok deja, tu je ho ešte menej … vlastne celý film je len jedna veľká akčná scéna. Ale prekáža to tu? Vobec nie!

1

Napriek neustálej akcii a faktu, že sa celý film s výnimkou prvých pár minút odohráva v autách a na ceste, vás film ani trochu neunavý. Prvé a asi jediné vydýchnutie prichádza v zhruba polovičke filmu s jednou kľudnejšou pasážou. Jedinou škodou asi je, že tá druhá polovica nebola až tak intenzívna ako tá prvá. Akcia je o to zaujímavejšia, že v dnešnom trende všetko prepchávať CGI, tu dostávajú kaskadéri naozaj zabrať a choreografie sú veľmi pôsobivé. Jednotlivé scény dokážu doslova priklincovať do kresiel.

Všetky postavy sú vykreslené úplne perfektne a dostávajú na plátne aj dosť priestoru, a to nie len kvôli nasilu vtipným hláškam, na ktoré sme pri podobných filmoch zvyknutý, ale kvôli stále trefnej a dokonale charakter vykreslujúcej scéne. Jednoducho vám všetky prirastú k srdcu.

Tým, ktorí sa na film chystáte ho môžem len a len doporučiť a tým, ktorí ešte nie sú rozhodnutí možno pomôže trailer.

Great job George Miller!

• Editor Rating