RECENZIA – Jamie McGuireová – Prozreteľnosť

Originálny názov: Providence

Vydavateľstvo: Ikar

Rok vydania: 2014

Počet strán: 424

Oficiálna anotácia:
Vysokoškoláčka Nina krátko po smrti milovaného otca spoznáva sympatického, trochu tajomného mladíka. Čoskoro sa ukáže, že ich stretnutie na autobusovej zastávke nebolo náhodné. Jared Ryel ju pozná lepšie než najbližší priatelia z internátu. Čoskoro medzi nimi preskočí iskra, lenže Jared akoby sa obával naplno prejaviť svoje city, pretože táto láska je z kategórie zakázaných… Jedného dňa Ninu na ulici osloví neznámy muž a dožaduje sa dokumentov o prevode časti otcovho rozsiahleho majetku. Po vyhrážkach od bývalých otcových spoločníkov sa Nina dozvedá, že otec v skutočnosti žil dvojakým životom. Hoci to znie neuveriteľne, zaplietol sa do nebezpečnej hry so samotným peklom. Temný vojvoda sa dožaduje niečoho, čo im vzal, a Nina spočiatku nemá ani potuchy, o čo ide. Ochrániť ju môže iba Jared, ktorý má neuveriteľné, priam nadľudské schopnosti a s ktorým ju spája viac než priateľstvo.

Názor:
Dalšia kniha zo žánru Young Adult Romance. Knihu som čítala s očakávaním, či ma prekvapí alebo to bude dalšia romanticko-nadprirodzená okukaná zápletka s nádychom tajomstva. Musím povedať, že prekvapila. A milo.
Autorka vytvorila naozaj zvláštny príbeh, ktorý bol originálny vo všetkých ohľadoch. Páčila sa mi Nina, ako hlavná postava mala všetky vlastnosti, ktoré by čitateľ u hlavnej hrdinky čakal, avšak nebola tak uplakaná, naivná a nevidela svet cez ružové okuliare ako to v Young Adult zvyčajne býva. Veľké plus bolo, ako sa menila vplyvom nečakaných udalostí v jej živote, ako pochopila, že každý má svoje tajomstvá a začala odhaľovať tie, ktoré boli späté s jej rodinou.
Hlavná mužská postava v podobe tajomného Jereda, zaujala hned na začiatku. Bol predsa tajomný, v správny čas vždy na správnom mieste, prekypoval krásou a zaujímal sa o Ninu. Čo viac si priať. Aj ked tu ma autorka knihy prekvapila ešte milšie, kedže som v priebehu knihy zistila, čo je Jered vlastne zač. Páčilo sa mi, že autorka vytvorila nový typ postavy a nevychádzala z už existujúcich nadprirodzených bytostí, čo rozhodne oceňujem.
Nechýbali akčné scénky, ktoré boli opísané veľmi dobre. Celá zápletka pôsobila uveriteľne, autorka nič nasilu nepredhadzovala ani nepísala zbytočné dejové linky. Čo ma trochu pri čítaní zamrzelo bolo, že som sa nedočkala žiadneho zvratu ani činu, ktorý by som nečakala. Kniha bola dosť predvídateľná a tak som hned na začiatku mala predstavu, ako to celé dopadne. Preto mi tam chýbalo niečo, čo by čitateľa prekvapilo.

Na druhej strane bolo plusom, že sa v knihe nachádzali romantické scénky, humorné situácie, priateľstvá a lásky. Čitateľov zaujme autorkyne príjemne vyjadrovanie a zaujímavá tvorba opisov. Je to taká oddychová kniha pre mládež, viac romantická ako nadprirodzená, ale ak vás zaujala, rozhodne odporúčam kúpu.

Knihu na recenziu poskytlo vydavateľstvo IKAR 🙂 Ďakujeme 😉
Ak ťa kniha zaujala, kúp si ju na Bux.sk: https://www.bux.sk/knihy/208443-prozretelnost.html

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on TumblrShare on Google+Share on StumbleUpon