Andrea Cremerová – Séria Nočný tieň – recenzia

Názov: Séria Nočný tieň (Nočný tieň, Prekliatie vlkov, Krvavá ruža)

Autor: Andrea Cremerová
Rok prečítaného vydania: 2011-2012
Vydavateľstvo: Ikar
Počet strán: 400/333/376

Oficiálne anotácie:
1. Nočný tieň – Magický svet, ktorý vo svojom románe vytvorila americká autorka Andrea Cremerová, je krásny, ale aj nebezpečný. Má nemenné, prísne zákony a život sa odnepamäti riadi podľa nich. Dobro a zlo však zvádzajú nikdy sa nekončiaci boj. Ale čo ak sa svet Strážcov, bájnych bytostí, napoly ľudí, napoly vlkov, prepletie s osudmi obyčajných ľudí?

Keď sedemnásťročná stredoškoláčka Calla nájde v horách ťažko zraneného chlapca, ešte netuší, ako dramaticky sa zmení jej doterajší život, odohrávajúci sa vo dvoch podobách – zvieracej a ľudskej. Mladého dobrodruha Shaya zachráni pred istou smrťou a poruší tak zákony vlastného spoločenstva. Shay je nielen výzvou pre jej srdce zadané nádejnému budúcemu vodcovi spriatelenej svorky vlkolakov, ale aj veľkou záhadou. Ako jediný človek sa z neznámych dôvodov teší privilegovanému postaveniu a ochrane oboch svoriek, čo sa majú v krátkom čase spojiť sobášom Cally a Rena. Iba najbližšia priateľka Bryn a brat Ansel aj vďaka vzájomne sa rozvíjajúcemu ľúbostnému vzťahu šípia, čo sa odohráva v Callinom vnútri a prečo sa jej postoj k prísnym zásadám Ochrancov a Strážcov začína meniť. Callina napínavá výprava do zakázanej jaskyne, kde sa skrýva jeden z kľúčov poznania jej vlastnej minulosti, a krvavý rituál ako súčasť nadchádzajúceho sobášneho obradu prinášajú rozuzlenie, čo odstráni všetky pochybnosti. Calla si musí vybrať…

Rozhodne sa počúvnuť hlas svojho srdca a riskovať, že stratí všetko? Obetuje hoci aj život pre zakázanú lásku, alebo sa radšej podriadi predurčenému osudu?

2. Prekliatie vlkov – Magický svet, ktorý vo svojom románe vytvorila americká autorka Andrea Cremerová, je krásny, ale aj nebezpečný. Má nemenné, prísne zákony a život sa odnepamäti riadi podľa nich. Dobro a zlo však zvádzajú nikdy sa nekončiaci boj… Koľko skúšok prežije láska? Keď sa Calla Torová preberie v dúpäti svojich zarytých nepriateľov Stopárov, nepochybuje, že jej dni sú spočítané. Jej vynútený svadobný obrad s alfa samcom Renom sa skončil katastrofálne. Calla Rena aj vlastnú svorku opustila a záhadného priateľa Shaya v strachu o jeho život premenila na vlka. V knižnici na Panstve jarabín, v dome Shayovho strýka, ich však obkľúčili a Calla sa ocitla v rukách nepriateľských Stopárov. V omámenej mysli si zachovala obraz Shaya, ako ho, vo vlčej podobe a bezvládneho, odnášajú Ochrancovia nevedno kam. Callina situácia sa zdá beznádejná, ale potom jej Stopári dajú lákavú ponuku – okrem odhalenia tajomstva súvisiaceho s dávnou minulosťou by Calla mohla nielen zachrániť svoju svorku a brata, ale aj muža, ktorému ušla spred oltára. Všetko však musí dobre zvážiť, pretože za ponukou sa skrýva množstvo nástrah spojených so smrteľným nebezpečenstvom. Naozaj stojí bývalý snúbenec Ren a priatelia zo svorky za také riziko? Je Shay naozaj ten, koho by si mala vyvoliť, bez ohľadu na to, čo sa udeje? Rozhodnutie nie je ľahké, ale Calla prvý raz v živote drží v rukách kľúč od vlastnej budúcnosti – a najmä od pravej lásky.

3. Krvavá ruža – V záverečnom diele trilógie vojna medzi Ochrancami a Strážcami vrcholí, schyľuje sa k poslednej bitke medzi Potomkom – Shayom a Poslom – Bosquem. Predtým však musí Shay s pomocou Stopárov i Strážcov získať zvyšné tri kusy kríža symbolizujúce živly. Najprv sa teda presunieme do mrazivého Švajčiarska po vzdušnú čepeľ, potom do slnečného Mexika po vodnú rukoväť a napokon na sopečný ostrov uprostred oceánu, kde sa ukrýva posledný kus – ohnivá čepeľ. Až keď Potomok pozdvihne Kríž živlov, dokáže zabíjať prízraky, zahnať vládcu onoho sveta a zachrániť rodičov. Život sa však nekončí ani po poslednej bitke… Uprostred tohto diania sa ocitla Calla a od jej múdrosti závisí budúcnosť ich sveta. Na jeho záchranu však potrebuje nielen Shayovu pomoc, ale aj Rena – a tak sa v strážcovskej Akadémii ocitajú dvaja alfa samci. Musia spojiť sily, a tak city idú bokom, hoci Callino srdce už patrí jednému z nich. Najprv však treba prežiť!

Obálky: Neviem kedy a kde sa vo mne vzala tá nechuť ku knižným prebalom s niečou tvárou, ale u mňa to zvyklo nabúrať fantáziu. U týchto obálok mi to však nevadilo a pripadali mi vizuálne ozaj krásne. Trocha lesklé a rozhodne osobité, už od pohľadu je jasné: „Toto bude fantasy!“

Postavy:
Calla – nemôžem si pomôcť, ale hrdinku som si zamilovala dosť rýchlo. Je drzá, svojhlavá, silná osobnosť, ale i napriek tomu nedokonalá a ľudsky nerozhodná. Vodcovský typ bez takej tej egocentrickej nadsázky. 🙂
Ren – Ak mám byť úprimná, tak som sa do neho okamžite zamilovala. Bolo mi ho neuveriteľne ľúto a fandila som mu až do poslednej sekundy.
Shay – Aby som povedala pravdu, tak Shay mi prišiel taký nemastný, neslaný a tuctový. Nedokázala som sa tešiť z jeho vzťahu s Callou.

Recenzia:
Musím sa priznať, že sériu som hltala s rovnakým elánom ako kus čokoládovej torty. Bola som nadšená z toho v akom rýchlom tempe knihy vyšli a ako dobre sa mi čítali. Knihy sú písané Ich formou a i vďaka tomu sa ma Callin svet dokázal plne zmocniť. Páčili sa mi opisy i charaktery postáv a príbeh ma držal od prvej vety až po poslednú stránku. Mne osobne sa páči, ak autor už na prvej strane začína priamo bez omáčok a som vhodená do vody, v ktorej sa musím naučiť plávať. Našťastie v tom táto autorka nemá chaos a krásne vás okamžite dostane do akcie, aspoň u mňa sa jej to podarilo.
Knihu by som zaradila do YA a dark fantasy. Príbeh poskytuje pohľad na život a hierarchiu vlkolačej svorky. Ich zákony a tradície, ktoré by mali byť nemenné, ale vždy sa nájde niekto, kto sa im vzoprie.
Na druhú stranu je každej knihe možno niečo vytknúť a pre mňa to bol vzťah medzi Callou a Shayom, mne ona proste sedela k Renovi a Shay bol pre mňa sklamaním. Aj scény s ním mi pripadali umelé a nemohla som sa s nimi zžiť, no to môže byť spôsobené len a len mojou antipatiou k tejto postave, tak sa tým nedajte odradiť.

Pre mňa bola táto séria jedna z prvých fantasy žánru a svojim spôsobom bola prelomová, lebo po nej som začala cielene vyhľadávať knihy tohto zamerania. Táto séria teda značne ovplyvnila môj knižný vkus, ale rozhodne to neľutujem. Tento smer považujem za jeden z najbohatších na trhu a jeho možnosti sú podľa mňa rovnako nekonečné ako fantázia samotná 😉

Ak vás séria zaujala, tak si ju môžeš zakúpiť na bux.sk: 1. Nočný tieň, 2. Prekliatie vlkov, 3. Krvavá ruža

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on TumblrShare on Google+Share on StumbleUpon