Alexandra Ardonetto – Séria: 1. Záblesk, 2. Záhrobie, 3. Zore – recenzia

Názov: Séria: Záblesk (Záblesk, Záhrobie, Zore)

Autor: Alexandra Ardonetto
Rok prečítaného vydania: 2011-2013
Vydavateľstvo: Ikar
Počet strán: 333/280/296

Oficiálne anotácie:
1. Záblesk: Hoci sa v ospalom mestečku Venus Cove nikdy nič zvláštne nedeje, práve sem sú vyslaní traja anjeli – bojovník Gabriel, liečiteľka Ivy a neskúsená Bethany, aby plnili svoje poslanie na Zemi a postavili sa proti silnejúcim temným silám. Bethany je z trojice anjelov najmladšia a viac než silám Zla musí čeliť volaniu vlastného srdca, ktoré ju priťahuje k mladíkovi Xavierovi. Láska anjela k pozemskému chlapcovi však porušuje všetky zákony neba a ani nebesá nie sú nekonečne trpezlivé. Navyše sa v mestečku nečakane zjavuje tajomný študent a každému pripomenie, že nadprirodzené sily nebývajú len láskavé a dobrotivé. A čo je najhoršie, zálusk si robí aj na Bethany, ktorá sa tak ocitá v smrteľnom nebezpečenstve.

2. Záhrobie: Bethany sa pomaly spamätáva z vyčíňania mocného démona Jaka Thorna. Život v mestečku Venus Cove sa vracia do starých koľají. Nikto netuší, že Jake pripravuje pomstu štýle – na Dušičky, v deň, keď sa stretáva svet mŕtvych so svetom živých, využije príležitosť a Bethany unesie do záhrobia. Milosrdný anjel však vo svete číreho zla nemôže žiť večne a je iba otázkou času, kedy dôjde k rozhodujúcemu stretnutiu medzi pekelnými a nebeskými mocnosťami. Svet stojí na pokraji apokalypsy. Ktorá strana prejaví viac odvahy v rozhodujúcich okamihoch? Nepohltia pekelné plamene nakoniec aj tú najčistejšiu lásku? Xavier, Gabriel a Ivy sú rozhodnutí nájsť Bethany, no pekelné brány sa neotvoria pred hocikým. Pomocnú ruku musí podať aj najmocnejší archanjel Michal.

3. Zore: Bethany, anjel zoslaný na zem, a jej priateľ, smrteľník Xavier, bojovali za svoju lásku v samom pekle. Najväčšia skúška ich však ešte len čaká, pretože chcú porušiť zákony neba a chcú sa zosobášiť. O svojom úmysle nepovedia ani Gabrielovi a Ivy, no anjelskí súrodenci čoskoro odhalia pravdu. Trest na seba nedá dlho čakať a príde v hrozivej podobe. Prípad neposlušného anjela prevezme Sedmička, anjelský rád dozerajúci na poriadok, a jeho príslušníci sa neštítia násilia. Ich úloha je jasná: Za každú cenu musia rozdeliť mladý pár, a ak si to situácia bude vyžadovať, zničiť aj ich spojencov…

Bethany nastúpi na vysokú školu a vystupuje ako Xavierova sestra. Lenže ani v dave sa nemôžu skrývať večne. Bude nakoniec Bethany povolaná späť do neba a opustí navždy svoju lásku? Bethany a Xavier už raz obstáli pred pekelnou skúškou, no zvládnu aj nástrahy neba? Rozhodujúci súboj o šťastie sa práve začína a ani tentoraz sa nezaobíde bez obetí.

Obálky:
Obálky k tejto sérii sú farebne dobre ladené a vystihujú atmosféru, ktorá vládne v danej knihe. Všetky vedia zaujať a siluety postáv považujem za + a ničomu neuškodili.

Postavy:
Bethany je trocha problémový anjelik a svojim starším „kolegom“ robí jej ľudskosť a emocionálna angažovanosť veľké starosti. No i napriek občasnej naivite, by som túto postavu označila za sympatickú.
Xavier, ani neviem prečo, ale príliš som si ho neobľúbila. Taký sladký, až ma z neho boleli zuby…
Gabriela som si zamilovala, typický anjel s praktickým prístupom. Na prvý pohľad sa zdá, že je bezcitný, no opak je pravdou, robí všetko preto, aby Bethany chránil. Aj keď to robí svojim vlastným spôsobom.
Ivy ma nejak zvlášť nezaujala. Podľa mňa ani veľmi nemala čím.
Jake! Ó áno, skvelá postava! V prvom diely som ho neznášala, ale v druhom sa naplno prejavil a ja som sa nemohla ubrániť ľútosti a jeho pocity ma hlboko zasiahli. Nič nie je také, ako sa na prvý pohľad zdá a presne toto platí i o tejto postave 🙂

Recenzia:
Sériu som čítala už v dobe, keď začala vychádzať. Ide o YA fantasy písanú Ich formou určenú predovšetkým mladším čitateľom. Knihy sa čítajú jednoducho a dej pekne plynie. Samotná zápletka a opisy sa mi veľmi páčili vtedy i teraz. Prvý diel ukazuje, ako sa rozvíjal vzťah medzi Bethany a Xavierom. No druhý diel ma zaujal zmenou prostredia a dej sa presúva do pekla. Máme možnosť spoznať Jakov svet, ktorý vie byť naozaj krutý a to nie len k hriešnym dušiam, ale i k tým, čo mu vládnu.
S odstupom času si veľa čitateľov tejto série povedalo, že ide o tuctový príbeh dobra a zla s anjelmi a nemá čo nové ponúknuť. No v dobe keď vychádzala bola táto téma pomerne nová a o anjeloch sa ešte toľko nepísalo. Je pravda, že od tej doby vyšli prepracovanejšie príbehy ako tento, ale je nutné uvedomiť si, že táto séria je debutom len šestnáročnej autorky a verte mi, že po prečítaní knihy si i vy poviete, že je skvelá.
Knihu by som určite odporučila mladším čitateľom. Mladá autorka sa vie vžiť do role dospievajúcej postavy a čitateľ sa s ňou vie ľahko stotožniť. Mňa séria vo svojej dobe naozaj bavila a horlivo som očakávala ďalší diel. Pre mňa to bolo jedno z prelomovým diel, ktoré ma zaviedli na cestu žánru YA fantasy a paranormal romance.

Ak ťa séria zaujala, tak si ju môžeš zakúpiť na bux.sk: 1. Záblesk, 2. Záhrobie, 3. Zore

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on TumblrShare on Google+Share on StumbleUpon